Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris concerts. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris concerts. Mostrar tots els missatges

2/3/09

Recomanacions de la setmana 2/3/09

BARCELONA
04/03/2009 Television Personalities, Apolo
05/03/2009 Jane Birkin, L'Auditori
05/03/2009 Mandalas, La[2] de l'Apolo
05/03/2009 Expérience, BeCool
05/03/2009 PSAPP, Razz 3
05/03/2009 Men Among Animals, Sidecar
06/03/2009 Styrofoam, BeCool
07/03/2009 Buzzcocks, La[2] de l'Apolo
08/03/2009 Charades, Heliogàbal

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
05/03/2009 Let's Festival, Depósito Legal
06/03/2009 Let's Festival, Depósito Legal
07/03/2009 Let's Festival, Depósito Legal

MANRESA
05/03/2009 (((GARGALL))) festival, El Vermell
06/03/2009 (((GARGALL))) festival, El Vermell
07/03/2009 (((GARGALL))) festival, El Vermell
08/03/2009 (((GARGALL))) festival, El Vermell

VILADECANS
06/03/2009 She's Lost Control, ROW14

23/2/09

Recomanacions de la setmana 23/2/09

BARCELONA
24/02/2009 élena, FNAC l'Illa
25/02/2009 The Datsuns, Razzmatazz 2
26/02/2009 Cats on Fire + The Telepathic Boy, Sidecar
27/02/2009 Facto Delafé + Mishima, Palau de la Música Catalana
27/02/2009 Dr Explosión, La[2] de l'Apolo
27/02/2009 Los Ingenieros Alemanes, La Cova de les Cultures
28/02/2009 XIV Minifestival de Música Independent de BCN, La[2]

BADALONA
26/02/2009 The Hatepinks, Estraperlo Club del Ritme

L'HOSPITALET
27/02/2009 Let's Festival 2009, Salamandra
28/02/2009 Let's Festival 2009, Salamandra

MANRESA
26/02/2009 The New Raemon, Teatre Kursaal
28/02/2009 The Foxholes, Vermell

MATARÓ
28/02/2009 The New Raemon, Sala Clap

16/2/09

Recomanacions de la setmana 16/2/09

BARCELONA
16/02/2009 The New Raemon, Heliogàbal
17/02/2009 The New Raemon, Heliogàbal
19/02/2009 Le Pianc, Sidecar
20/02/2009 Ponytail + Gentle Friendly, Sidecar
20/02/2009 Bart Davenport, La[2] de l'Apolo
20/02/2009 In-Somni: Refree + Adrià Puntí + ix!, Bikini
20/02/2009 The Lodger, La[2] de l'Apolo
21/02/2009 BCNmp7, CCCB
21/02/2009 Russian Red + The Veils, Apolo
21/02/2009 Aloud Music Festival, La[2] de l'Apolo
21/02/2009 Islands, Sidecar
21/02/2009 Franz&Shape, Razz Club

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
20/02/2009 Alec Empire + First Aid Kit, Salamandra

MATARÓ
19/02/2009 Uzi & Ari, Sala Clap

REUS
19/02/2009 Russian Red + Mishima, Teatre Bartrina

9/2/09

Recomanacions de la setmana 9/2/09

BARCELONA
09/02/2009 Wolves in the Throne Room, BeGood
11/02/2009 Oxford Collapse, La[2] de l'Apolo
12/02/2009 Travis, Razzmatazz
12/02/2009 Josh Wink, City Hall
14/02/2009 Kings of Leon, Razzmatazz
14/02/2009 Los Glosters + Second Coming, Sala Monasterio
14/02/2009 Dominno, BeGood
15/02/2009 The Marzipan Man, Heliogàbal

BADALONA
13/02/2009 Oasis + Free Peace, Pavelló Olímpic

VILANOVA I LA GELTRÚ
14/02/2009 iceBend + Albatros, Sackers

2/2/09

Recomanacions de la setmana 2/2/09

BARCELONA
03/02/2009 Christina Rosenvinge, Bikini
04/02/2009 Paramount Styles, Heliogàbal
05/02/2009 The Rubinoos, La[2] de l'Apolo
06/02/2009 La Banda Municipal del Polo Norte, Sidecar
06/02/2009 TRENTEMØLLER, The Loft
07/02/2009 Cof Cof, Razz
07/02/2009 Steve Aoki, Nitsa Club
07/02/2009 Alva Noto, Espais Actuals
07/02/2009 Ultraplayback, BeCool
08/02/2009 Tindersticks, l'Auditori
08/02/2009 Anne Clark DJ, Zen Club

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
06/02/2009 Lori Meyers + The Lions Constellation, Salamandra

TERRASSA
07/02/2009 Dorian DJ, Faktoria d'Arts

VILADECANS
07/02/2009 Laurent Garnier DJ, Low Club

1/12/08

Recomanacions de la setmana 1/12/08

BARCELONA
01/12/2008 The Faint, Bikini
03/12/2008 Psychic TV, La [2] de l'Apolo
04/12/2008 Miqui Puig y su conjunto eléctrico, Apolo
05/12/2008 Ladyhawke + Boys Noize, Razz Club
05/12/2008 NeoTokyo, Festival Sincronia (Fabra i Coats)
05/12/2008 Tachenko, Razzmatazz 3
06/12/2008 Tahiti 80,  Razz Club
07/12/2008 Snap!, Razz Club



24/11/08

Recomanacions de la setmana 24/11/08

BARCELONA
24/11/2008 Franz Ferdinand, Espai Movistar
24/11/2008 Lambchop, Palau de la Música Catalana
24/11/2008 Cold War Kids, Razzmatazz
25/11/2008 Damien Jurado + Espaldamaceta, Sidecar
25/11/2008 The Futureheads, Apolo
27/11/2008 Mercury Rev + The Uglysuit, Espai Movistar
27/11/2008 Wintercase 08: Scott Matthew + El Perro del Mar, Razz
28/11/2008 Bob Stanley DJ, La [2] de l'Apolo
28/11/2008 Whomadewho, Razz Club
29/11/2008 Aroah, Heliogàbal
29/11/2008 Roig.cat: Grupo de Expertos Solynieve, Apolo
29/11/2008 IAMX + Oblique, Salamandra
29/11/2008 Foals + Simian Mobile Disco + Infadels, Razz Club



19/11/08

The Ting Tings, Bikini 18/11/2008

Quan jan han passat més d'onze mesos d'aquest 2008, podem dir que The Ting Tings han estat un dels grups amb més força del hype més comercial de l'indie britànic. Que el seu primer senzill, publicat l'any passat, contingués dos de les tres cançons més conegudes del grup és força simptomàtic. That's Not My Name i Great DJ són autèntics trenca-pistes que gràcies a la maquinària d'una multinacional com Sony BMG han catapultat al grup de Manchester a l'èxit més mediàtic.

Aquesta nit, el Jules De Martino i la Katie White han actuat per primer cop a Barcelona a la sala Bikini en un concert que no passarà a la història: 40 minuts i escaig d'un concert que semblava més propi d'un dissabte a la nit al PopBar o d'un showcase de presentació del disc. Ni tan sols la mirada penetrant de la Katie és prou com per a omplir un escenari que se'ls fa gran, per petit que sigui. Al desencís d'una presència escènica pobre s'ha d'afegir el fet que en directe pròpiament dit només sona la bateria i les guitarres... i no totes: per moments l'actuació ratllava el playback (beneït MiniDisc). El segon tema de la nit ja era Great DJ i The Ting Tings posaven potes en l'aire Bikini, però l'estatisme i absència de feeling de la seva interpretació em fan dubtar si podria ser que ja estiguessin farts del seu tema estrella. A continuació arribava la petita joia musical de la nit, Fruit Machine: originalitat, diversió i intensitat, més enllà del que pot transmetre la versió d'estudi de la cançó. Però tot era un miratge. Ni amb una versió pseudoacústica de Traffic Light ni amb la pretensió dels 7 minuts de We Started Nothing el concert aconseguia remuntar o mantenir un cert equilibri. I és que, en directe, el tema que dona nom al disc de debut dels de Salford evidencia la seva feblesa i excessiva simplesa.

I de cop, arriba el ritual dels bisos. Poc més de 30 minuts a l'escenari i el grup ja marxa en acabar Shut Up And Let Me Go, tota una declaració de principis (Tanca la boca i deixa'm anar). Incredulitat absoluta: amb les entrades a 25€, gairebé surt a 1€ per minut de concert. Jules torna a l'escenari, parla en castellà amb el públic, anuncia que es disposa a fer una versió de Sinatra: prem una tecla del sinte i sona Fly Me To The Moon... per a fer una ganyota i treure-la inmediatament. Despreciant a "la Veu"? Aquest gest simbòlic (que encara no he entès) era el preludi a una introducció a base de samples de cançons dels 80 del tema Impacilla Carpisung. Per acabar, That's Not My Name, i al cap una idea: "fieshta".

El hype de vegades té dues cares: la bona, l'èxit de la cançó estrella, el moment "temazo" a la discoteca, sonar cada hora a la radiofòrmula de torn, protagonitzar un anunci de telefonia mòbil... i la dolenta, el fet que quedi palès que el grup està massa verd per a fer un concert mínimament decent, que fora de l'estudi el seu nivell artístic quedi en entredit o deixar amb un pam de nassos al seu públic no tocant ni 60 minuts. En aquest cas, els seguidors de The Ting Tings han estat molt per sobre del grup que hi havia dalt de l'escenari: tant de bo el proper cop això s'anivelli.


17/11/08

Recomanacions de la setmana 17/11/08

BARCELONA
18/11/2008 The Ting Tings, Bikini
18/11/2008 Blood Red Shoes, Razzmatazz 3
20/11/2008 Micah P. Hinson, Sidecar
21/11/2008 The Pinker Tones, Espai Movistar
21/11/2008 Underground Railroad, Pop Bar
22/11/2008 Stereolab + The Week That Was, Razzmatazz
22/11/2008 Standstill, Local AAE
22/11/2008 Wintercase 08: The Radio Dept + Maga, Razz
23/11/2008 Christina Rosenvinge, Apolo
23/11/2008 The Ladybug Transistor + Pleasant Dreams, BeCool

29/10/08

Ladytron, Apolo 27/10/2008

L'últim cop que Ladytron van venir a Barcelona va ser al maig de l'any passat: 4 de la matinada, sessió del Razz Club, extensió de la gira del seu disc The Witching Hour, cansament evident al grup, so justet... però un concert que només pel seu repertori va valer molt la pena. Avui Mira ha recordat que feia molt de temps que no actuaven a l'Apolo, i molt ha canviat des que presentaren Light & Magic fa 6 anys: conversant amb el grup unes hores abans al centre de la ciutat, ella mateixa reconeixia que el seu so s'havia endurit, principalment per haver après molt al llarg d'aquests anys. Ara Ladytron ja no desentonen com a teloners de Nine Inch Nails, però encara conserven el seu toc naïf quan retornen als "clàssics" del grup.

Una de les grans paradoxes amb la qual m'he trobat recentment és com de malament poden arribar a sonar els grups electrònics a l'Apolo... una sala que acull les millors sessions " de música elèctrica" de la ciutat. Tota la intensitat dels Ladytron que presenten Velocifero perdia en matissos per un so deficient, una verdadera llàstima després d'haver interpretat el disc sencer. Per obrir, els tres primers senzills, amb més intensitat i potència que musicalitat, que van posar al públic a 100 des del primer segon. True Mathematics es contagiava de la duresa del nou estil del grup i, malgrat ser vibrants, grans nous temes com Predict the Day, Season of Illusions o Deep Blue van passar desapercebuts i molestos per moments. I del matxambrat sònic de Deep Blue, a un final de concert de comunió absoluta d'intensitats per part del grup i del públic: grandíssima interpretació de FIBUA per part de la Mira i final apoteòsic amb dos clàssics que feien retronar l'Apolo. El final defintiu el posava Destroy Everything You Touch, la cançó que s'ha convertit en el tema principal del grup i que després de sentir-la en directe fa que te n'oblidis que no han tocat Discotraxx, He Took Her To a Movie o Send Me a Postcard.


Black Cat
Runaway
Ghosts
High Rise
True Mathematics
I'm Not Scared
Predict the Day
Season of Illusions
International Dateline
Deep Blue
Fighting in Built Up Areas
Playgirl
Seventeen
-----
Kletva
Burning Up
Destroy Everything You Touch


27/10/08

Recomanacions de la setmana 27/10/08

BARCELONA
27/10/2008 Ladytron, Apolo
28/10/2008 Juana Molina + Gareth Dickson, Sidecar
29/10/2008 Built to Spill, Apolo
30/10/2008 Tara Jane O'Neil, Helioglobal
30/10/2008 I'm From Barcelona, La [2] de l'Apolo
30/10/2008 Pascal Comelade, l'Auditori
31/10/2008 CSS, Razzmatazz 2
31/10/2008 Annie, Razz Club
01/11/2008 M83, Razzmatazz 3

21/10/08

The Wombats, Bikini 20/10/2008

Segon concert de The Wombats a Barcelona i primer com a caps de cartell. A la primavera de l'any passat van ser teloners dels Kaiser Chiefs a l'antic Espai Movistar l'any passat quan encara faltava gairebé mig any per a que publiquessin A Guide to Love, Loss & Desperation. Al Miopia vaig posar Moving to NY a un dels primers programes i és que el grup ja apuntava maneres des del seu primer senzill Backfire at the Disco: formació mínima (cantant- guitarrista-teclista, baixista i bateria) i melodies d'aquelles que no et pots treure del cap, amb tota l'essència del pop britànic.

Any i mig després, entrades exhaurides per a veure'ls a una sala Bikini plena principalment d'adolescents i Erasmus: i no van defraudar ningú. Energia a dalt de l'escenari, interpretació impoluta dels seus temes, simpatia i èxits que semblen superar el hype. L'inici, intro acapella com al disc; el final, un Backfire at the Disco amb jam per rematar la nit. Entre aquests dos temes, un repàs als seus singles i la presentació de tema nou inclosa (How to Pack Your Bags). Hora i deu que va deixar amb ganes a un públic que va rebre amb certa indiferència l'únic moment de la nit que el grup es tornava acústic, i que esperava ansiós el "temazo" Let's Dance to Joy Division.

Curt, però perfecte.


Tales of Girls, Boys and Marsupials
Kill the Director
Lost in the Post
How to Pack Your Bags
Party in the Forest
Here Comes the Anxiety
Moving to New York
Patricia the Stripper
Little Miss Pipedream
My Circuit Board City
Let's Dance to Joy Division
-----
School Uniforms
Backfire at the Disco


20/9/08

Lykke Li, PopBar 19/09/2008

La sueca Lykke Li ha passat en qüestió de mesos de ser un fenòmen de l'indie escandinau a convertir-se en un d'aquells artistes capaços de rebre bones crítiques per part del públic més independent i de la premsa generalista. Al seu debut, Youth Novels, la Lykke ens proposa un pop electrònic delicat i amb bon gust, però en directe es transforma en una autèntica diva: el mínim escenari del PopBar va veure passar un huracà de ball, entrega i bogeria. La Lykke no es limita a posar una veu maca i una pose suggerent, sinó que transmet cada paraula de les lletres de les seves cançons mentre balla tant com el seu públic (majoritàriament suec i femení, aquella nit). Més enllà dels seus èxits I'm Good I'm Gone, Little Bit o Breaking It Up (amb la qual tancava el concert), ens va sorprendre amb una versió del Cape Cod dels Vampire Weekend, així com un tema final en forma de mash-up en el qual barreja el Walk On the Wild Side amb la tornada del Rock DJ de Robbie Williams.

Primer concert a l'estat de la Lykke Li: pronostiquem que el proper no serà a una sala tan petita, sinó tot el contrari.


Dance Dance Dance
Let it Fall
I'm Good I'm Gone
Hanging High
Cape Cod Kwassa Kwassa
Little Bit
Complaint Department
Window Blues
Tonight
Breaking It Up
-----
Everybody But Me
Can I Kick It!


18/7/08

MIOPIA divendres 18 de juliol 2008

Programa 300 del Miopia!

Continguts:
  • Summercase 2008: connexió en directe
Recomanació per avuí:
>> We Are Scientists, Glasvegas, Cornelius, Ian Brown, Grinderman, Interpol, The Verve, Blondie

Recomanació per demà:
>> Los Campesinos!, Mystery Jets, Shout Out Louds, Kaiser Chiefs, Foals, The Stranglers, Sex Pistols